Feb 21, 2009

DARI KUANTAN KE LUBNAN





Lubnan sebuah negara di barat laut Asia, di sebelah timur Laut Mediterranean yang bersempadan dengan Syria dan Israel, sebuah negara yang masih dalam kancah peperangan antara puak Hezbullah dan Israel. Biarpun gencatan senjata yang berulangkali, namun penduduk negara ini masih dalam ketakutan terutama di penempatan yang bersempadan dengan negara berkuku besi Israel. Pihak Israel yang rakus untuk meluaskan jajahan takluknya sanggup melakukan apa saja bagi menyempurnakan hajatnya. Yang menjadi mangsa adalah rakyaat Lubnan.

Negara yang juga di kenali sebagai Swltzerland Timur Tengah kerana kemajuan kewangannya suatu ketika dulu merupakan sebuah negara pelancongan terkenal, kini musnah angkara pertelagahan yang berlarutan.

Angkatan Tentera Malaysia melalui MALCON adalah antara negara yang dipertanggunjawabkan menjadi pasukan pengaman di bawah payung PBB melalui UNIFIL bagi melaksanakan tugas yang mencabar ini.

Aku mewakili pihak media di beri tugasan bagi menggambarkan secara dekat tugasan Angotta MALCON sambil menyelami rintihan rakyaat Lubnan yang di landa kemelut ini.

5 comments:

  1. kum slm bro,
    email gua: jabarithnin@gmail.com/hp: +673 8820062.

    semoga dpt jmpa lagi spt selalu

    ReplyDelete
  2. ok bro harap dapat jumpa lagi tak kira dimana..

    ReplyDelete
  3. http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?108150-Malaysian-Armed-Forces-Pictures/page688

    ada kutu cilok gambar!

    ReplyDelete
  4. dan "pencilok" itu ade bg kredit kat blog nih...

    ReplyDelete